Tuesday, January 29, 2013

Sketsa Hidup 2

Kekadang tu aku naik hangin ngan promoter aka agent insurance, agent card credit, agent macam2 la... masuk kedai bagi salam, kenal diri, pastu dok tanya hal peribadi, nama umur, dh kawin belum.. bisnes sendiri ke.. itu ini.. and aku terus potong, aku x berminat.. pastu buat2 xreti bahasa plak.. "xpe kalu xberminat, sekejap je, saya explain skit" haa cam no aku x tensen... aku mmg menyampah ngan agent2, mulut lembik kan main, pot pet pot pet... aku dengo diorang ckp pn dh sakit telinga... ntah seakan alah ngan agen2 cam nie,,

cukuplah ex-jiran sebelah kedai aku nie, bukak kedai insurance..  tiap2 kali dtg beli dok sibuk tanya bila nk bukak acc ngan dia.. dan ntah brape kali aku ckp dh ada, but stil dia buat xreti bahasa.. sib baik x sampai setahun, dia tutup kedai.. pindah lain agaknya.. ntah malas aku nk amik tau.. yg pasti aku xserabut kepala tgk muka dia.

kekadang tu baik ceti haram, dtg selit kad bisnes and blah.. xbyk ckp x byk songeh... aku amik card aku koyak2... abis cerita.

kalu agen card credit plak.. pantang je aku simpan duit byk sket, mulalah tipon berdering2..kejap2 tipon.. xkira masa.. cakap mende yg sama,, last2 aku biar dia membebel sesorang, tipon aku letak je mcm tu smbil buat keje lain sehingga dia off... kehkeh,, nasib ler..,. sekrang ni akaun bank aku dh kering dek shoping online sakan, lgsg xde call.. aman hidup aku.

p/s: saja nk lepas geram, baru lepas kena interview ngan agen insurance dr kelate.

No comments: