Monday, January 14, 2013

Mak, Saya Mau Kawin!

Perghhh.. asyik nk berceloteh je 2,3 hari ni, mentang2 laa idea dtg mencurah2... sampai brg dm kedai xtersusun lg.. semak mata memandang, dh sorang dua dok tegur, "barang baru sampai bang?" aku senyum jer sambil mengiakannya.. padahal dh 2 hari terbiar mcm tu.. bukan malas, tp sibuk dok layan blog  nie.. pantas jer jemari dok memetik keyboard... agaknyer saja nk melepas geram dan gian.. kalu kat facebook tu, xde lh nk update status sgt, rasa mcm x brape best.. facebook tu pn aku buat main game, sbb tu lh most of them  not my real friends, just my virtual friends to help me leveled up the game.. sekrg pon dh lama stop main game fb, rasa malas sejak dok main game tipon nie.. dasat tol penangan android game nie, bahya, memang ketagih.. sib baik aku xde credit card.. kalu ada mmg abis ler.. shoping satu hal, game lagi.. kekadang tu try gak paypal, sib baik xleh, hehe. google wallet pon need credit card.. kalu leh pakai molpoints kan best.. stil mengharap tu. semua tu hanyalah keinginan dan kehendak semata2, selalu je rasa x cukup dengan yg ada, lepas beli itu, mau ini.. lagi mau itu dan ini. kalu aku beterusan cam ni, habis lah aku..cam no nk kawin, duit simpanan abis cam tu jer.. xkawin la aku jwbnyer..

sebut bab kawin nie... kalu balik umah je, mesti ada yg tanya, even kat kedai pn org tnya, g mkn kt kedai mkn pn org bertanya... "bila mau kawin?" jawab aku " tgh mencari la nie",  itu aje. aku dh biasa dengan soklan cam nie.. malas nk dilayan lebih2..

lg best bila gi shoping or jalan2 ngan my sis, selalu je org salah anggap aku dengan wife, and i just go with the flow...act like one hehe.. kunun2 xnk la kasi diorang rasa bersalah kan? kinda funny though. aku pun heran, am i look like married person?? hurmm, may be la kot, dgn perut yg agak boroi, kepala dh kelihatan botak dihdpn...  what else.. please do judge me. hehe. with me looking like this + poor finance.. is there any gal out there wanna marry me?? when pigs fly la kot.. even my mom said, "hurmm.. sapa lah yg nk kt adik." i just smile and i know she said the truth. no one looking at me rite now and then.. and my mom x confiden nk kawin kan aku..aku pn lagi la x konfiden..

but i remembered once my dad told me, kalu kawin nanti xyah la buat besar2, mkn kecil2 je, no need pelamin.. no need what adat2 melayu say need, well aku pn setuju ngan my dad. my view has changed since then, dulu masa kecik2 berangan nk buat kt hotel la or kt dewan, mkn besar2.. well kids fantasy..tapi ada ke ponpuan di luar sana nk mcm nie.. jawabnyer pelamin anganmu musnahlah... hehehe...  mesti diorang nk glamor.. ye lah nk jd raja sehari katakan. hari bersejerah lah, saat2 terindah lah.. aku pon xterbayang, sanggup ke aku duduk di pelamin sambil mata2 dok menatap, mulut2 lain dok bergosip.. ish x sanggup den.so, im totally agreed with my dad. bajet pon save, :))

orang kata, kalu mimpi kena kejar dek ular.. ada org nk masuk minang. may be hint la kot. tp aku dh byk kali mimpi cam ni.. hikhik.. ada org nk masuk minang aku kah??? well, ada la jugak, ari tu ada bapak budak nk kasik anak dara dia, aku ingat abg aku main2, last2 mak aku ckp betul lah.. abg aku dh ok, mak aku dh kasi green light.. my dad xkata apa, x paksa.. kira kalu aku setuju dia pn setuju lah.. aku usha fb budak nie, kehkehkeh...ayah dia baik ngan family aku, dia pon baik ngan aku, bekas driver aku masa praktikal dulu.. anak dia boleh thn orgnyer, kerja pn lagi ok dr aku, terlalu bagus utk aku.. so dengan rendah diri aku ckp la kt mak aku, aku suruh tolak dgn baik.. dia lebih berhak tuk dpt yg baik drp aku.. mak aku ckp pn cam tu.. haih.. terlepas lagi.. bukan senang nk dpt peluang cam ni kan... nasib badan..

pernah tu aku bermimpi, cam kelakar pn ada, aku ske sgt kt gal nie, sampai masuk minang but she denied me.. siap dia kutuk2 lagi, kata itu dan ini.. sampai aku nangis teresak2.. aku terkejut tido and pipi ku basah.. kehkehkeh.. ada tu aku mimpi dikejar ular, aku terjerit2 la panggil ayah, dengan pantas my dad kill that snake. sambil marah2 kt aku, ular pn takut ke! aku pn tekejut.. berpeluh2. tersengih sorang2. mimpi cam ni pn dikira ke??

hurmm... ni mcm nk bukak pekung didada la kot... please bear with me sis if u read la... dulu pernah la sis datang rumah, the first gal kot, xpernah plak aku bawak kawan ponpuan dtg rumah. aku pn dh xbrape selesa  when she said she wanna come to my house, bukan x ske tp x pasti, sib baik my little sis ada.. aku suruh la dia layan seadanya. aku pn xtau nk buat apa.. my behavior time tu mcm haram la.. aku menyesal sgt, im really sorry for that. ntah la, dh brape tahun but still i cant forget that. how i broke her when she care for me. im totally a jerk la time tu.. i dunno what reason to tell her and i dont have any.. im sorry and she forgave, but inside i dunno.. the pain is too deep la.. how shud i explain eh.. hurmm that evening my dad said to me, mum pon ada..kalu nk buat calon dh boleh la tu, pelan2 je dia seakan berbisik kt aku.. mcm2 la dia puji itu ini, mak aku ske jer... aku tergamam... diam membisu.. xtercapai dek akal ku kesitu plak org tua aku nie pikir.. aku pon mulalah terperap kt bilik. dh gelabah. i dunno what to do next until she left in the next morning, alone..ya Allah apa aku dh buat. bukan pa time tu mmg la aku xready, keje pn xde lagi, pikir nk enjoy je, marry life lagilah..lgsg xterlintas.. takut2 my dad buat gila meroyan pi anto rombongan.. kalu terima xpe la jugak, kalu kena reject.. kwang2... aiseh..... mcm2 la pikiran ku melayang... baru lh menyesal.. itu dan ini.. thats the story la. since then aku menjauh, dh segan dgn apa yg aku dh buat.. she deserved better. i mean layanan when she at my home...  i shud treat her better.. but my mind dh pikir bukan2.. apa punyer jantan la aku nie..

p/s; mood meroyan... jangan dilayan!

1 comment:

Anonymous said...

kELAKAR LA PULAK BILE BACA NI... HUHUHUuhuhuh