Friday, January 18, 2013

Lesen oh Lesen

Eh x jadi balik plak... ekekeke.. sedey pon x, hepy pon x. biasa2 je. bukan aku xnak balik, tp xde driver yg mai amik aku kt kedai.. huhu.. xkan la aku nk kayuh basikal kan.. takut2 xdan sampai sekerat jalan aku dh pengsan.. hurmm aku ni bukan pe, moto pon xder.. kete tu lagi la.. bukan setakat tu jer, lesen moto pn tarak.. kwang3x... kantoii..ni dh masuk big 3-0, haih... sadis tol. patut la xde gadis nk kt aku, lesen moto/kete ni cam dh jd satu kewajipan plak rasanyer kalu nk masuk meminang.. base on my experience laa.. nak tackle anak gadis kena ada kete.. xkan la aku nk tunjuk beskal mountain bike aku kan.. berkenan ke si dia?? tepuk dahi tanya sendiri la kan..

sebut bab lesen ni kan.. ntah la.. walaupun dh tahu itu cam dh jadi keperluan, tp keinginan aku tuk berlesen cam xde jer.. cam xbernafsu gitu. lantak la org nk kata apa pun. aku lgsg x heran. aku nk pegang stereng kete pon malas.. apa ntah lagi nk bawak kete.. dulu my sis siap mau sponsor kete kalu aku pi amik lesen, aku buat derk jer, sampai adik aku pon jeles. ye lah mana tak nyer, dia yg dok sibuk mintak moto dan kete, tp x pernah plak dilayan. (dlm x layan pon, 2, 3 bijik moto dh dibelinya..).. pening gak aku..

pernah tu my bro ajak pusing2 bandar and then ntah apa yg rasuk dia tetiba bawak aku masuk kt bitara, pusat memaandu kt bandar.. aku pon mcm wat the hell! dia seakan memaksa, aku pon cam terpaksa.. daftar la apa yg patut and rekemen la cikgu yg dia kenal and whatsoever.. aku ikut je la xmo memberontak xmo cari pasal.. pastu masuk kelas, dengo cikgu ngajor.. boring. pastu amik test. lulus L.. pastu senyap cam tu je.. kekeke.. aku masuk uni pastu jarang2 balik umah, mmg xde masa la nk gi blaja apa semua... dia marah2 kat aku, abis duit dia byr itu ini, aku peduli apa.

even by now, ada je yg berbunyi, aku ni menyusahkan la itu la ini la.. aku diam je la.. so dh terasa salahnye.. aku pon x byk sgt la nk mintak tlg abg aku itu ini, lg pn diorang dh berfamili, arap adik n my sis yg tu je la.. my sis aku yg sorang tu lg hampeh, amik lesen skali terus lulus.. tp sampai skrg kete pn x pernah bawak,, lesen tiap2 tahun dok byr.. kira sama je la ngan aku. baik aku sket la kot, lesen xyah byr :))

my dad once said "mung ni takot mati dok?", aku sengih...ayah aku ni tau2 je..xmo la aku mati eksiden.. aku dh lah lemah semangat.. tgk org eksiden pon dh ngeri.. dasat. ayah aku ni bukan pe, dia risau, aku ni "langkah pendek" katanya, mulanya aku ingatkan sebab kaki aku pendek dia kata begitu.. lama2 baru aku sedar, sebab aku xberlesen, aku xleh nk gi jauh2.. xde kenaikan nk gi memana, so langkah pendek la. dan dia gak pesan kat aku, nanti kena cari isteri yg ada lesen dan leh bwk kenderaan, awww.. malu lah aku. ermm dh la bab lesen nie, naik nyampah aku..

Semalam aku ada tipon mak, tya kabar, bunyi agak ceria skit, alhamdulillah, dah ok la dr aritu. dia tya aku nk balik ke tak, pastu dia yg jawab balik raya cina nantilah.. eh, biar betul mak aku nie. biasa dia yg dia beriya2 suruh aku balik kekadang tu siap perli lagi.. hurmm heran heran... pepun jan doakan mak cepat sembuh dan sihat walafiat.

No comments: