Wednesday, January 30, 2013

Hujung Bulan Bagaikan Hujung Nyawa

Fuh.. hujung bulan lagi... bila sampai ujung bulan je aku pening kapla, dah la sakit kepala satu hal... mcm2 nk kena setle.. mcm byk je bende kena buat, padahal nk setle hutang je... setle hutang  tertunggak utk bulan ni.. mula2 nk byr sewa kedai, pastu kena tgk bil2 elektrik, telefon, streamyx and air.. kasi jelas semua. sewa+bil2 ni dh kena standby RM2300 tiap2 bulan. pastu kena check plak bil2 barang belian.. kalu satu dua xpe la.. bil air minuman je dh 3 bil.. bil barang2 lain.. hurmm.. tgk sales bulan ni cam sakit je. sakit macam tuan dia.. hehe.. dh la dlm minggu ni aje 2,3 kali cuti.. badan masih x cergas nie.  sales lagi la menurun.. tgk peti simpanan tinggal duit seringgit je yg ada.. adess.. parah2...

Haih kalu tiap2 bulan cam ni, tenat aku dibuatnyer... hurmm tu lah, selalu je rasa x cukup, sumting wrong nie.. org kata kalu rezeki byk, tp slalu je rasa x cukup.. x berkat, biar sedikit, tapi terasa nikmatnya, itu lebih baik. tapi kes aku, dpt sket, mmg rasa xcukup.. hehehe.. apa kes la aku nie...

aduh semakin berdenyut2 plak kepala aku, akak sebelah pn selalu tegur, apsal adik slalu sakit kepala, byk sgt pikir nyer kot.. hurmm betul la tu kot.. pikir nk kawin, pikir nk byr hutang, pikir mana nk cari extra money.. pikir nk beli itu ini.. bisnes nyer jugak x difikir kan.. nampak gaya nyer, in the next 2,3 years aku kena balik duduk kt kg gak.. but why not now??? ntah, aku pon x pasti...

adeh deh deh.. stop dulu la.. kapla semakin berdenyut2 plak..

No comments: