Tuesday, August 13, 2013

Rumah Terbuka kali ke-3 2013

5th raya. buat rumah terbuka buat kali ke3 kot dlm sejarah family. bila dh kali ke3 ni, organize la sket.. xmcm sebelum ni la.. kalut. hidangan xcukup. mcm2 hal dan ragam. sib baik la adik beradik ramai saling tolong dan membantu walau ada lah salah faham sket2. hari baik hari gembira. xleh la masam2 muka. mesti kena ceria kan... masing2 ada tugas.

memang klakar kalu diingatkan balik open house yg lepas2. yg 1st tu, aku hanya sempat berkain pelaikat. xdan nk tukar seluar pun, memanjang dok kt dapur.. buat itu and ini. sebabnyer.. buat tempahan nasi dagang hanya segantang.. aduiiyaa. x smpai kol 11, dh habis. laksa pon xcukup, satay habis. memang kalut didapur tanak nasik dan bagai2 lagi buat preparation.. mmg jd chef bidang terjun la.. masak air and buat air lagi.. semuanyer xstandby. sampai kol 2ptg aku dh tertiarap atas sofa. keletihan. pastu aku xtau apa jadi. sedar2 dlm kol 6ptg. semua dh setel kemas. hehe.

yg taun lepas nyer.. ok la sket. ada sedikit preparation yg sepatutnya. nasi dagang 5 gantang. hehe. ditambahnye ngan menu2 lain. sampai x habis kot.. haha terlebih plak. yg sedihnye dua kali rumah terbuka, xde sorang plak member aku datang bertandang.

so kali ni ada la jemput kekawan kt fb. ingatkan at least ada la 5 org dtg.. tp 2 org je.. ok la tu kan.. mat duan ngan gmie. sorang pegawai bank rhb sorang cikgu kt cameron. im happy and thanks to both of u. kawan2 sekampung pon ada gak dtg, mungkin aku je yg xbrape kenal org. mmg jenis x sosial aku nie. yg happy nyer, semua ingat jamuan kali ni skali ngan aku nye jamuan.. hikhik. sib baik si dia xdpt dtg. dh keje pn. mak awal2 lagi pesan, jemput la si dia tu.. wat pe malu2. sambil urut kaki dia pelbagai soklan yg diterjahnye.. mana yg tau aku jawab la.. mana yg x aku sengih. siap dia perli, kamu ni kenal si dia dh brape lama.. itu xtau ini xtau. hikhik. iye lh, aku apa pun x tau and x kenal keluarga dia. aku ada bukak fb and tunjuk je kt mak her photo.. so thats it. back to topic.

yg aku tau, menu kali ni memang byk, nasi dagang, nasi minyak, laksa penang + laksa trg, lontong, bihun goreng+kopok, satay, ketupat+rendang, tapir pulut, kek lapis, fruit punch, air sirap soda. apatah lagi.. so alhamdulillah. cukup. semua org lebih rilex... siap boleh lyn tetamu yg dtg bertandang. start kol 9.30pg sampai kol 5ptg. dalam 5.30ptg semua siap kemas dh. majlis berjalan lancar.

tapi seingat aku la.. menu utama memang x berubah dari tahun2 lepas.. haih... heran aku. sama je. aku siap tegur xmo ubah ke menu nyer.. tiap2 tahun pon sama, naik cemuih plak.. dijawabnyer org kata sedap menu or masakan tu.. iye lh kn xkan la org nk kutuk plak.. harap2 thn seterusnya ada perubahan menu plak. buat spagheti ker, nasi arab ke, beriani ke, nasi khoumok ke, nasi kerabu ke.. laksan ke.. buat abc, cendol.. pepe je lah asal lain dr thn sebelumnyer. best per.. setahu aku xpernah plak pi rumah terbuka org buat menu yg sama je..

p/s: taun ni aku cuti raye mmg lame giler.. seminggu lebih.. :))

No comments: