Saturday, August 03, 2013

Diari Ramadhan 4

Terawih malam ke-25, diimamkan oleh imam dari arab saudi, bacaan nye ya Allah, terang dan jelas gitu.. harap2 dia jadi imam lagi tuk 2,3 mlm... sampai abis ramadhan pun xpe. bukan xske imam kt kg nie.. tp terasa gak nk tukar selera.. hehe. mlm ke-15 aritu plak diimamkan oleh imam dari palestin, pun best. khas didatangkan oleh group aqsasyarif. dapat gak la sumbangkan mana yg termampu tuk tolong rakyat palestin. 

yg sedey malam semalam kot, paling la mengantuk aku solat terawih, xtau apsal.. mengantuk nye mcm nk tumbang je.. tp abis gak la 8 rakaat, balik bilik terus tumbang atas katil.. sedar2 kol 11.30 mlm... hehe. agak nyer mungkin xbertenaga kot... aku bukak pose mcm biasa, 2 jenis kuih, tp aku belasah 2 bgks air tebu.. hurmm harap2 pasni mintak jauh2 dari rasa mengantuk bagai semasa terawih.

Alhamdulillah, terawih tahun ni mmg strict sket la.. masa berbuka, minum air, 3 biji kurma, 2 jenis kuih, xpun 2 bijik martabak or 2 biji capati. itu je. lepas terawih plak, baru aku pi mencari capati (incase x mkn capati waktu berbuka), 2 biji.. my limit. kadang2 je lh. ala2 moreh laa katakan.. nk join moreh kt masjid tu segan plak. makan nasi? ada la skali dua aku mkn nasi masa berbuka, tu pun sebab satu balik rumah. mmg kena mkn nasi la.. kan terasa plak org yg memasak x jamah masakan dia tu.. 2ndly, ntah la.. teringin sgt so aku mkn la nasi kukus + lauk ayam.. ya allah kenyang giler.. pastu dh serik, xmo dah.. dh la sebelum tu mkn rojak ayam yg tauke nasi kukus tu bagi free. haishh.. nyesal giler.. asal nye nasi tu nk buat sahur.. hehe.. oo lagi satu, ada lagi skali tu, asalnye aku beli nasi palao kashmir nk buat sahur.. last2 aku terlajak sahur... so keesokan masa berbuka aku bantai.. hurmm still x basi.. tp x abis pon.. mkn sket je, takut gak sakit perut kan.. xpasal2. itu lah alkisah aku dibulan ramadhan. harap2 tahun depan dan seterusnya dpt kekalkan prestasi cemerlang ini. :))

ya allah, kurniakan aku kesihatan dan kecergasan agar dapat ku tunaikan kewajipanku sebagai hambuMu.  

No comments: