Monday, August 05, 2013

Diari Ramadhan 5

Mlm 27 ramadhan. Jam dh kol 3.30pg lebih... mata stil xnak lelap.. ntah apa yg aku pikirkan.. mostly si dia la.. ya allah ampunkan daku kerna lalai dari mengingatiMu.. hurmm dh xlarat nk paksa tuk tido, xmo jugak..nk menangis pon ada.. kan ada yg tak terkejut nanti, dh pasang niat nk bgn kol 4 lebih.. nk buat solat sunat tahajjud. malam sebelum2 ni alhamdulillah. xde plak masalah. dlm kol 3pg gitu after 2 or 4 rakaat solat sunat hajat aku boleh tido lenanya. dlm kol 4.30pg lebih, automatically terjaga... alhamdulillah, mudah sgt nk bgn bulan pose nie.. yg penting niat... harap2 lepas nie berkekalan la..

my cycling activity, dh totally paused since 10 mlm terakhir bermula.. mula2 nyer sebab hujan, tiba2 terpikir mungkin ada hikmahnya.. maybe nk suruh aku tumpu kt ibadat kot.. pasal biz pn aku x pikir sgt.. sepanjang ramadhan ni, bukak kedai ala kadar aje, aku bukak lepas zohor sampai 6.30 ptg. then sambung balik lepas terawih sampai la dlm kol 12.30 pg. xramai sgt org, boleh la tumpukan pada bacaan alquran sambil2 dok kt kaunter tu. alhamdulillah dh khatam pun pd mlm 26 ramadhan. masa sgt flexible bile kerja sendiri kan.. hehe.. syukur. xde la rasa semacam kita mencuri masa semasa bekerja.. xlarat nk menjawab kt padang masyar nanti, hurmm secara x langsung rezki tu kurang berkatnya. x gitu? so kepada korang yg bekerja dengan kerajaan ke swasta ke.. masa bekerja jgn sibuk nk berblog je, sibuk ber fb ke, sibuk bewassup ke, sibuk tang itu sibuk tang ini.. itu pendapatan korang, rezki korang, pastu dengan hasil tu korang suap anak bini plak.. haa pikir la sendiri.

ni pun nk tunggu waktu dhuha.. sempat la update blog, rasanye solat sunat ni la plg sukar tuk aku amalkan.. dari dulu lg akak aku dok bebel suruh bgn pagi2, amalkan. byk kelebihan nya. aku tau, tp ya allah xtau la nape.. kadang2 aje aku buat. degil sgt. ya allah Kau permudahkan lah segala urusan ku, buka kan lah pintu hatiku.. beri kan lah hidayahMu.

bukan nk banggakan diri ke apa, semoga ianya menjadi panduan dan peringatan pada masa2 hadapan. lepas solat sunat dhuha baru sambung tdo.. sebab tu la aku bukak kedai lepas zohor.. hehe.

p/s: alhamdulillah terkejut gak aku dlm kol 5pg, tp aku pun x sure aku tido ke idak, aku cuba pejam sedaya upaya... even terasa otak masih aktif berpikir.. yg aku sendiri pon xpasti. hanya mengharap segala amalanku diterimaNya.

No comments: