Saturday, February 16, 2013

iSale uBuy

Dh 2,3 hari dok pikir... apa aku nk buat... apa aku nk jual.. idea still x mai2 jugak.. buntu, bingung dan gersang skali otak ni.. jenuh dok renung dan tenung. mcm xtercapai dek akal jer.. aritu adik ipar ada balik kg, sembang2 pasal jualan online,, jeles katanya tgk member dia dok jual online, kejap2 mesej bunyi, payment dan order masuk... sehari diia dpt untung dlm rm300. sapa xnk kan... hee tp yg aku tau dok beli online jer reje nya.. jual nyer malas..

sekarang nie mcm semua dh jual online, byk kelebihan. jimat masa dan tenaga. and blah blah.. aku yg ngadap pc almost 18hrs a day, xkan xnk amik peluang nie kan... rugi benar rasanya.. so aku rasa its time for me la plak.. tapi apa aku nk jual???

dulu2.. kak ngah ada offer kat aku, suruh pi kursus borang cina.. aku diam je.. skrg ni aku mcm beriya2 plak nk pi.. tp xtau lah offer tu still valid or not... iyelah skrg ni ntah apa yg dok rasuk dia, sket2 nk beli belian... ntah brapa karung dia nk beli belian.. heran aku.. ayah aku siap perli lagi, ada jugak org mcm rosmah.. 

pastu tadi baru je nk sembang ngan akak aku yg sorang lagi, lgsg suruh aku jual emas.. hampeh nguh, mcm la modal aku ni tebal sgt... skrg ni dia dok sibuk sediakan alat bantu ngajar pra sekolah.. and bg idea kt aku.. hurmmm mcm best.. modal mcm x byk mana, just masa nk buat je.. cari gambar2 menarik edit sana sini sket.. dh boleh jual. walla...

p/s: korang ada idea menarik?? share ler kt aku...

No comments: