Saturday, February 09, 2013

Aku, Cyber & ...

Adoiii yaa... kantoi plak ngan tuan kedai.. malu ambe. semalam mesej kat tuan kedai kata nak bayar sewa tuk bulan lepas. esoknyer dia mai aku still tgh tido.. kehkehkeh. dah kol 12 rupanyer.. tu lah akibatnyer main game sampai ke pagi buta.. akak sebelah ckp lama dia tunggu and dh blah pon sambil hulur sekotak limau kiriman tuan kedai.. hehe.. aku pon mula lah rasa bersalah, pastu sms la mintak maaf, kata lmbt bukak kedai sebab x sihat.. memang aku x sihat pon, still batuk and selsema. xkan la nk ckp aku dok main game sampai ke pagi buta kan..

bukan apa, tuan kedai ni bagus sangat, amik cakna pasal semua ni. mmg susah nk cari tuan kedai cam ni.. seriously aku cakap. mmg terasa la kebajikan sebagai seorang penyewa tu terjaga. paling diutamakan kebersihan. selalu je pesan kt aku, kalu ada sampah suruh sapu, kalu sampah dh bertambun tambun disuruhnya bakar. kalu siling bersawang suruh dilap. kalu kedai bersepah dia susuh susun kemas2. sampai rumput sejempol kt depan kedai pn di bersihkannya...haih malu nyer.. laginyer aku selalu dpt cash in semula kalu byr sewa... selalu ditolaknya rm50, jarang2 rm100. buat minum katanya, dengan segan aku amik duit tu masuk kocek semula...:)) so biasanya sebelum aku msg dia kata nk byr sewa, aku bersih and kemas dulu siap2... hehe. so xde la dia nk berbunyi sgt, aku pun xde la malu sesgt. lain la kau dia dtg mengejut tgk2 kedai dia.. itu xleh nk buat apa la.. kalu datang mesti bertanya khabar bisnes cam no, beri sedikit pendapat dan teguran.. aku pon terima je seadanya. yg paling best, dia suruh aku tutup je cyber kt belakang, buat semua kedai runcit, perbesarkan lagi.. huhu.. kelu aku x berkata. tapi kalu tgkkan skrg nie, cyber semkn kurang sambutan, iyelh memasing dh ada pc and smartphone. kt memana pon ada wifi sekrg nie.. dalam diam aku mengiakan nya. ada betul katanya. ingatkan kalu aku balik kg aku tutup aje cyber kt sini bukak kt kg aje, so tinggal kedai runcit shj kat sini and 1 more thing, i need a person who in charge in grocery thing.. the honest person. haih susah nk dapat nie. setakat ni dh 2 org aku pakai pekerja, semuanya hampeh. nk tutup terus mmg sayang.. aku pun pening pikir semua nie..

p/s: korang ada tuan sewa cam aku?? hehe..

No comments: